Cură de slăbire eficientă - Dieta cu apă



Fie că ai ajuns aici de pe https://devorbacucristinag.blogspot.com, fie că m-ai găsit în orice motor de căutare, vreau să-ți mulțumesc pentru încredere.

Să fii în formă nu este ușor dacă nu ai un metabolism foarte rapid.
Dar mai ales nu-i ușor când îți place să mănânci, cum îmi place mie și multor alte persoane.

Eu zic că este bine să avem plăceri în viață, iar mâncarea este una dintre cele mai le îndemână și care-ți dă cele mai multe satisfacții. 
Însă cum spunea Murphy: „Orice te face fericit ori este imoral, ori este ilegal ori... îngrașă.”

Întotdeauna am avut probleme cu greutatea. Am început prima mea dietă la 15 ani și de-atunci am încercat în toate felurile să găsesc o dietă care să-mi permită să mănânc cât mai mult, dar să nu mă-ngraș.

Am 42 de ani și n-am găsit o dietă așa.
Am citit și pus în practică numeroase diete găsite pe net sau în cărți.
În ciuda multor mărturii în favoarea unei diete sau a alteia, toate erau scrise numai pentru atragerea a unui număr cât mai mare de cititori.
Dar nu vreau să intru în detalii. Nu de asta suntem aici. 

Poză făcută-n 2016. Aveam aproape 40 de ani și 52 kg

Ziceam că am 42 de ani, înălțime 1.68, și 58 de kg.
  • Nu poți să zici că sunt grasă, dar nu sunt nici slabă. Sunt potrivită... deși m-aș bucura să am 52 de kg în loc de 58.
  • Am cântărit și 45 de kg și 64. Aceasta din urmă fiind cea mai mare greutate ce am avut în viața mea. 
  • Însă aceste 58 de kg nu sunt stabile, ci oscilează mereu între 52 și 60.

Deseori am afirmat că mănânc ce vreau, iar oamenii au tras concluzia că mănânc cât o... purcică.
Hm! Aș vrea eu, dar nu pot! Adică pot să mănânc cât o purcică, da chiar cât trei purcele... și fără efort, însă... mă abțin. Nu întotdeauna, dar aproape.

Când nu mă mai cuprind hainele, încep o dietă severă.
Deunăzi am dat peste dieta Spark și-am rămas mască de sfaturile creatorului acestei diete care asigura că vei pierde cel puțin 15 kg în 3 luni.
Dau ca exemplu numai câteva că nu mi le amintesc pe toate:
  • Înlocuiește băuturile carbogazoase care conțin zahăr, cu băuturi fără zahăr.
  • Elimină zahărul din cafea și ceai.
  • Du-te la servici cu bicicleta sau pe jos.
  • Renunță la dulciurile procesate, dar mănâncă dulciuri făcute în casă. 
Și-atunci mi-am dat seama că eu am o problemă mult mai mare decât a creatorului acestei diete: n-am multe alimente, băuturi sau mâncăruri nesănătoase și care îngrașă la care să renunț:
  • Nu beau băuturi carbogazoase decât extrem de rar pe când creatorul dietei servea aceste băuturi zilnic.
  • Nu pun zahăr în cafea sau ceai de la 14 ani.
  • Merg pe jos la servici: 6 + 6 km = 12 km pe zi. Creatorul lui Spark nu făcea niciun fel de exercițiu fizic.
  • Dulciurile sunt o altă raritate la mine. Ciocolata, de exemplu, o mănânc numai când sunt în perioada aia... știi tu. Dar nu în fiecare lună, câteodată trec 3 luni până pun gura pe o ciocolată. E drept că atunci când o încep, nu o mai termin. Ba pot mânca și două ciocolate întregi (150 g una). Totuși, mănânc rar.

Pe scurt: mănânc sănătos, fac mișcare și beau numai apă. Dieta Spark nu este pentru mine.

Știu sigur că mai sunt mulți ca mine, și-atunci ce facem?
Schimbăm/renunțăm la altceva.
Și ce am observat că funcționează cel mai rapid și bine, este sportul sau mișcarea fizică: datul cu sapa, săpatul cu hârlețul, cărarea multor găleți de apă de la fântână, munca în construcții, etc.
Dacă deja faci toate aceste, atunci ajunge o mișcare în plus, sau, dacă e vorba de sport, schimbă exercițiile.
De exemplu:
  • Înotul – înlocuiește-l cu alergarea, boxul, sărirea corzii, dansul ritmic, etc.
  • Schimbă exercițiile între ele, dar asta numai după circa 2-3 săptămâni de când le-ai început.

Știi de ce?
Pentru că organismul se obișnuiește cu acel sport, și pierderea greutății stagnează (ia pauză).
Făcând asta regulat vei observa cum greutatea coboară de fiecare dată când introduci o mișcare nouă.


Se poate întâmpla să nu slăbești din primele 2-3 zile, nu-ți pierde încrederea că în perioada imediat următoare, slăbești garantat.

Dacă lucrezi pământul, în construcții sau în alt domeniu în care mișcarea fizică este intensă, introdu ceva nou în rutina zilnica.
Exemplu:
  • Aleargă pentru 10 minute pe zi, sări coarda, înoată, boxează cu pernele, dansează pe jocuri populare moldovenești de petrecere.

Bine, dansează pe orice muzică vrei, numai să fie ritmată. 
Dacă nu te-ai gândit niciodată și nici n-ai auzit până acum, află că dansul este cel mai ușor, rapid și eficient sport pentru a pierde greutate.
Dar și mai important decât atât, este că dansul te scoate din depresie și te vindecă de melancolie, nostalgie, tristețe, deznădejde sau cum vrei să-i zici.
 Așadar, să zicem că ai o alimentație sănătoasă și balansată.
Ce înseamnă balansată în acest context?
Sunt foarte mulți oameni care mănâncă sănătos și tot au probleme cu greutatea. 
Explicațiile pot fi:
  • Mănâncă prea mult.
  • Mănâncă neregulat.
  • Dulciurile, oricât de făcute-n casă ar fi, tot îngrașă!
  • Servesc prea des bere, vin,  băuturi alcoolice dulci, etc.

Berea, vinul și alcoolul sunt băuturi sănătoase dacă nu-s făcute din praf și ingrediente artificiale. Se pot bea fără frică, dar în cantități moderate.
Însă mulți ignoră faptul că băuturile alcoolice conțin zahăr.  Uneori nu e scris pe etichetă, dar asta depinde de țara de desfacere. În țările emancipate, există legi, reguli și controale riguroase în privința menționării tuturor ingredientelor pe orice etichetă.
Sunt sigură că și România are astfel de legi... dar câți le respectă?
Și câte controale sunt?
Iar dacă se fac aceste controale, și se dau amenzi, crezi că mita nu-i patroană?
Din nefericire ăsta-i crudul adevăr.

Și whisky-ul (cognac-ul, brandy-ul, etc.) îngrașă dacă-i servit regulat. Renunță la paharul de-n fiecare seară și vei pierde greutate, dar nu vei observa căci trebuie să fie o cantitate imensă de alcool la care trebuie să renunți ca să vezi o schimbare în greutate.

Așadar:
  • Mănâncă sănătos și balansat
  • Schimbă mișcările fizice sau adaugă una-n plus
  • Scade din cantitatea de alcool, dulciuri, zahăr, și vei slăbi.

 Din nefericire, procesul nu este rapid și nu vei pierde foarte multă greutate.

Ca să ajungi în forma dorită, trebuie să:
  • Faci o grămadă de exerciții fizice pe care le schimbi punctual cum am zis.
  • Reduci foarte mult din cantitățile de alcool și mâncare.
Și acum intervine o altă problemă: când faci mult sport, ți-e foame mai des deoarece arzi foarte multe calorii și organismul cere, ba chiar impune, în special în cazul în care mănânci foarte mult de obicei. Stomacul se mărește – lărgește – când mâncăm sau bem mult.
Cu cât mâncăm mai puțin, cu atât stomacul se strânge – micșorează.

Care-i soluția?
Mâncarea.
Dar nu biscuiți, sandvișuri sau paste, ci:
  • carne și pește fără sosuri, 
  • ouă, 
  • legume fierte la aburi, 
  • fructe uscate: prune, stafide, afine, etc. 
  • o multitudine de salate verzi, inclusiv de foi de ceapă. Acestea detoxifică rapid și eficient. 
Și fructele și legumele proaspete (ori uscate), iaurtul natural, semințele sunt optime. 
Ce fel de legume și fructe?
  • Struguri
  • Mere
  • Pepeni
  • Piersici
  • Pere
  • Prune, etc. etc. Orice fructe vrei.
  • Păstăi. 
  • Năut. 
  • Fasole, linte, etc.

Te-ntrebi dacă fructele nu îngrașă?
Răspunsul cinstit este că... îngrașă, cum să nu?!
Fructele conțin zahăr, unele chiar foarte mult. Însă este un zahăr neprocesat.

Și ce facem atunci?
Mâncăm fructe într-o proporție mai mare decât mâncarea gătită. Renunțăm la cină de exemplu, și mâncăm fructe chiar dacă am mâncat multe în cursul zilei.

Iaurtul umple stomacul, dar are foarte puține calorii și nu ține de foame. Mănâncă de câte ori ți-e foame și simți că leșini.
Dar nu mânca iaurt cu fructe din comerț și nici nu-l fă tu acasă căci vei pune zahăr pe lângă fructe.
Mănâncă iaurt simplu pe lângă o banană, de exemplu.

Banana este unul dintre fructele cu cele mai multe calorii. Deci ține (or ar trebui să țină) de foame. Nu renunța la ele dacă-ți plac. Mai bine mănânci 5 banane decât o felie de pizza.

Ar fi bine însă să nu-ți umpli stomacul ori de câte ori cere el. Nici cu fructe nici cu iaurt.

Când începi o dietă drastică, prima săptămână este decisivă pentru că este cea mai grea. Poate nu chiar din prima zi, însă asta depinde de persoană, de starea morală în care te afli și de cât de mult ai redus din alimente ce obișnuiai să mănânci.

Orice dietă este o chestiune de voință, determinare, disciplină și spirit de sacrificiu.
Puțini sunt cei care pot jura că dietele sunt minunate, însă mulți ies dintr-o dietă fericiți dacă au atins greutatea dorită.

Tot 2016. 56 de kg.
Cei care au un metabolism lent, trebuie să facă mai mult eforturi ca să slăbească.
Cei care au multe kilograme de pierdut vor avea o dietă mai lungă și din reflex, mai grea.
Oricum ar fi, voința și disciplina fac diferența.  
Între un om în formă cu un metabolism lent (ori normal), și unul rotofei cu același metabolism, există o singură diferență: perseverența.
Dieta nu e o chestiune de noroc pentru majoritatea oamenilor. 
Vecinului tău nu-i este mai ușor decât tine să facă dietă chiar dacă tu crezi asta.
Vecinul tău nu se dă învins până nu ajunge să arate cum vrea.
Tu însă ai renunțat de mult căci te-ai convins că trebuie să faci mai multe sacrificii decât el. Tu crezi că el slăbește mai repede și fără efort.
Dar nu-i adevărat. Vecinul tău renunță la mai multe lucruri, face mai multă mișcare combinată și... perseverează în ciuda suferinței.
Vecinul tău este stăpânul voinței sale.
Tu... ești robul ei.  
De regulă, cine renunță să ajungă la forma dorită, indiferent din ce motiv, demonstrează că nu era important pentru el să fie în formă.
 Evident că dacă ești bolnav, nu se pune. Vreau să zic, dacă renunți la dietă din cauza unei afecțiuni, ești scuzat.
Dar numai în acest caz. În toate celelalte cazuri în care renunți, demonstrezi că nu vrei îndeajuns.  

Știi ce mai fac eu ca să mă mențin în formă în afară de ce-am scris mai sus?
Post negru o zi pe săptămână. Uneori chiar 3 zile în care beau numai apă plată și nimic altceva.

Dacă gândul ți s-a dus deja la: vai dar te-ngrași mai tare când ieși din post, înseamnă că ești negativist.
Cei care se-ngrașă după ce ies dintr-o dietă (sau post negru) se-ngrașă imediat pentru că mănâncă mai mult. 
Nu poți ieși din dietă și să te-apuci imediat de mâncat ca un purcel. Normal că se pune pe tine! Doar n-o să se pună pe purcel.
Nimeni nu te poate obliga să mănânci tot ce vrei și în cantități industriale după o perioadă de dietă.
Tu ești cel care cade în tentație. Tu decizi ce, cât și când să mănânci. Nimeni altcineva nu are această putere asupra ta. 
Dieta este o luptă cu tine însuți. Cine pierde sau câștigă ești doar tu! Meritul sau nemeritul succesului este doar al tău. Și asta este valabil pe orice plan.
Să fii în formă este chestiune de sacrificiu și efort regulat. 

Sedentarismul este inamicul numărul unu al taliei de viespe. 

Cura de slăbire fără mișcare nu este la fel de eficientă. 
Mai bine faci sport 2 ore pe zi, decât să te abții de la mâncare. 
Însă dacă începi să faci atâta mișcare, trebuie să fii constant. 
În momentul în care ai făcut o pauză de 1 săptămână de la efortul fizic, începi să te îngrași.
Exact cum se întâmplă când întrerupi dieta.

Cel mai bine este să combini regimul cu sportul și să nu te lași niciodată de ambele pentru lung timp. 
Îmi pare rău că trebuie să-ți dau o astfel de știre.

Notează că sportul poate fi și plimbarea copilului în brațe.

Cel mai simplu sport este mersul rapid pe jos pentru cel puțin 20 de minute pe zi.
Al doilea este mersul pe bicicletă pentru 15 minute.

Cel mai eficient sport este boxul, mai ales la femei. Asta pentru că întărește musculatura sânilor și a brațelor, în mod particular. Și-n plus, detensionează. Dar asta este valabil pentru orice sport sau mișcare fizică. 
Când arzi calorii, corpul se relaxează iar mintea se limpezește. 
Apoi înotul.
După, vine sărirea corzii.

Cea mai eficientă mișcare fizică în absolut este țopăiala pe dansuri ritmice. Cum am zis mai sus. 15 minute pe zi. Dacă-i posibil dimineața, și chiar de mai multe ori pe zi.
Învață pași noi o dată la 2 săptămâni.

Și la sfârșit, dacă mai ești aici, îți dau alte două ponturi eficiente.  
  • Dieta este mai ușoară când ești fericit. Este doar o percepție care pleacă de la creier. Începe o dietă când te-îndrăgostești și nici nu vei nota cum dispar kilogramele. 
  • Când ți-e foame, distrage-ți atenția de la mâncare făcând ceva ce-ți place foarte mult. Sau învață să dansezi pe muzică populară moldovenească. Ține-te ocupat permanent. Dacă ai timp, dormi foarte mult. 
Îți doresc să ajungi la greutatea ideală cât mai repede și să  te menții în formă fără să intri în depresie.




***
Ești om cu suflet mare și vrei să mă sprijini? 
Vizitează și tu paginile mele și dă și tu like-uri, share-uri (îmi place, distribuie) pe unde apuci. Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică. Numai să fie pozitivă. 

Și dacă apreciezi munca mea, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima la cărți, articole, etc.?
Pe YouTube am diferite vlog-uri la unele dintre aceste poezii nepretențioase.

Sunt peste tot, da.
Mă mir că am timp să respir.

Stai, nu știi cum să mă cauți? 
Scrie în orice motor de căutare sau pe platformele the socializare Author Cristina G.  (neapărat cu punct după G.). 



***
Dacă ești interesat de cărțile mele de bucate (dar nu numai) aici ai titlurile pe care le găsești pe Amazon, Google books și le poți căuta în orice motor de căutare. 
Scrie numele meu - Cristina G. - alături de titlu ca să apară mai repede. 
  1. Cele mai Populare Retete ale Bunicii Invatate de la Mama: Mancaruri Nostalgice
  2. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  3. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  4. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  5. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  6. 41 de Rețete fără Gluten
  7. 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  8. 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  9. 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  10. 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  11. 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  12. 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  13. 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători
  14. Trucuri Naturale de Frumusețe și Sănătate
  15. Îmi Curg Mucii Deci Exist - Umor Negru

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să te ții la curent cu inițiativele mele interesante și să primești cărți și alte obiecte GRATIS. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche