Simptomele răcelii și ale gripei

Nu știu tu, dar eu când sunt răcită, n-am chef de viață deloc.
Glumesc, evident. Nimeni n-are. Suntem toți în aceeași barcă.

Unii suferă mai mult, alții mai puțin.
Cei mai mulți stau la pat pentru cîteve zile (2-5) dacă-și permit.
Depinde foarte mult de la persoană la persoană.

— Care sunt simptomele răcelii?
  • Îți curge nasul
  • Te doare capul
  • Ai roșu-n gât
  • Te adoare în piept (plămânii)
  • Ai febră/frisoane (tremuri de frig)
  • Ești obosit îngrozitor
  • Îți vine să vomiți/n-ai chef de mâncare
  • Strănuți des și-ți curge nasul
În cazuri mai grave, tip gripă, alte simptome se adună
  • Te dor ochii/nu-i poți ține nici închiși nici deschiși
  • Te dor toți mușchii din corp de parcă ai avea 200 de ani. Dacă ai o cicatrice, zici că s-a deschis sau abia a fost făcută
  • Dinții te dor. Mai ales dacă-s cariați sau ai plombe
  • Până și părul te doare
  • Nu te poți ridica din pat pentru că amețești. Dar nici nu poți sta întins
  • Vomiți de mama focului numai cât de gândești la mâncare
  • Ai febră foarte mare fără niciun motiv aparent (nu întotdeauna) și tremuri din toate încheieturile
  • Abia respiri, ai impresia că ești pe moarte și n-ai chef de nimic
  • Îți dispare roșul din obraji și ți se duce în ochi. Zici că ești vampir. 
— Există cure și remedii naturale?

Absolut. De aceea am deschis acest blog. 
Sunt adepta tratamentelor naturiste de cînd mă știu. 
Toată familia mea face uz de nenumărate plante medicinale pentru a scăpa de multe probleme de sănătate. 
Însă, fă mare atenție că sunt cazuri în care doctorul și medicamentele sunt necesare. 
Niciodată să nu-ți riști sănătatea evitând sau amânând să mergi la medic pentru o diagnoză și un tratament corect.
Steve Jobs s-a încrezut în vraci și tratamente alternative prea mult. Când s-a decis să meargă la spital, era prea târziu. 
Dumnezeu să-l ierte. 
— Dar tu n-ai să faci asta, nu?

Citește (sau ascultă) această poezie super amuzantă ca să vezi exact care-s simptomele gripei și ale răcelii. 

Imagine de pe Pixabay

Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche