Ești răcit, te doare capul și ai frisoane? - Top 5 Remedii naturale de sigur efect - Cum să

Așadar ai răcit.
Da, și eu.
Abia am ieșit dintr-o gripă de fapt.
Nu m-am dus la doctor pentru că știam ce este. Sora mea este asistentă, iar tata a fost infiermier în armată. Am crescut auzindu-i pe amândoi discutând medicină la orice oră.
Plus că, vrând nevrând, am studiat la rândul meu.
Știu chiar prea multe despre lumea medicală.

— Știi cât îmi ia mie să scap de o răceală?
1-2 zile.
Pe bune.

Evident că depinde când ai decizi să faci ceva să-ți treacă.
Dacă aștepți până cazi la pat... îți poate lua considerabil mai mult.
— Dar tu nu vrei să-ți irosești viața în pat plângându-ți de milă, am dreptate?

Bine, acum că am decizi că vrei să fii sănătos și apt de muncă, hai să-ți zic ce fac eu să scap de muci și frisoane.

Trebuie să repet că acest blog nu are intenția de a diagnostica, trata sau vindeca vreo afecţiune sau condiţie medicală. 

Mai înainte de toate indicațiile mele află că dacă te duci la saună, camere de aroma-terapie, scapi de răceală și gripă urgent! Vezi dacă sala ta de gimnastică are camere așa. Ar fi super. 


Pasul numărul unu are nevoie de câteva ingrediente foarte ușor de reperat. 
Oricum se pot intercala, sau substitui după posibilități. Trebuie făcut când ești acasă pentru cel puțin 8 ore pentru că include câteva ore de somn.
Seara este cel mai indicat. Dar vezi tu cum și când.
  • Îți trebuie o cadă de baie mare. Bine, bănuiesc că nu te speli la lighean. Eu m-am spălat mulți ani. Nu-i rușine. 
  • 10 -15 picături de esență de eucalipt. Merge foarte bine și esența de pin, rozmarin și alte uleiuri esențiale puternice. 
  • 50 de grame de săruri de baie. Parfumată sau nu. Sincer, merge și sarea de bucătărie. Fină, grunjoasă, super grunjoasă... cum ai și preferi. Dacă nu ai săruri de niciun fel, pune bicarbonat de sodiu.

1. Când ai preparat toate astea,pune-le în cadă. Închide ușa de la baie și umple cada pe jumate cu apă la temperatura ce corpul tău poate suporta. Încearcă cu mâna, sau mai bine cu cotul cum se face la copii. Cotul are pielea mai subțire. Te arzi imediat. Ai grijă.

2. Bagă-te în cada, întinde-te. Stai câteva minute să se obișnuiască corpul apoi dai drumul la apa fierbinte făcând incredibil de multă atenție să nu-ți curgă direct pe piele. Nu vrei asta. Eu sunt călită că am făcut-o deseori.

3. Lasă apa să curgă până se umple cada. În mod normal, dacă apa fierbinte nu vine cu viteza luminii - în 2 minute se umple cada adică - corpul ar trebui să se obișnuiască cu temperatura înaltă.

Te avertizez că există riscul să ți se facă rău în cadă. Te rog să nu faci asta când ești singur acasă. Dacă simți că ți se face rău (am pățit-o că eu duc tot la extrem) ieși din cadă imediat și spală-te cu apă rece pe față. Sau bagă-ți picioarele într-un lighean cu apă rece. Ia un cub de gheață-n gură. Bagă mâna în congelator. Ceva de genul. 

4. Stai în cadă cel puțin 15 -20 de minute. Respiră adânc de mai multe ori ca să-ți intre vaporii în plămâni și să-ți elibereze căile respiratorii/sinusurile.

5. După care ieși și te usuci imediat cât de bine poți. Sper că ai un halat de baie să te bagi imediat în el. Dacă nu ai, este super bună o pijama pufoasă.

6. Te bagi în pat imediat și te acoperi cu o plapumă călduroasă. Va trebui să transpiri. Să transpiri bine de tot.

Pasul numărul doi care se poate face singur sau imediat după baia de mai sus - Frecții și cataplasme

  • Ai nevoie de oțet. Da, știu, nu-ți place mirosul. Nici mie, dar ajută grozav. Remediu de la bunica. Te freci pe piept, pe labele piciorului și sub braț. Te-mbraci bine și te bagi sub plapumă. Poate ai niște filme la care vrei să te uiți. 
  • Dacă chiar nu suporți oțetul în ruptul capului că ți se face rău - se poate, cunosc multe persoane sensibile - atunci prepară niște sare grunjoasă. O vei pune într-un prosop curat, pe care-l vei băga la microunde pentru 2- 3 minute - sau mai mult. Trebuie să se încălzească foarte tare. Vei pune această cataplasmă pe piept după ce te-ai întins pe pat. Dacă frige, te rog, pune un alt prosop dedesubt. Scopul nu este să te arzi, dar să te vindeci!
  • Dacă nici sare nu ai sau nu vrei să faci asta, atunci fă o mămăligă rapidă, învelește-o în folie de aluminiu pe care o vei pune pe un prosop subțire pe piept. Ca mai sus, trebuie să stai în pat. Nu cumva să te arzi. Eu pun numai folia, dar eu sunt rezistentă. Călită. 
  • Dacă nu ai făină de porumb, poate ai porridge/fulgi de ovăz, secară, etc. Faci cu apă fierbinte ca o mămăligă. Vezi să nu curgă. Ca mai sus: folie de aluminiu, prosop pe piept, tu în pat cu telecomanda-n mână. Viață nu glumă. 
Pasul numărul trei - Mâncare și băutură - Lichide multe
  • Bei lichide cât de multe. Nu trebuie să fie numai ceaiuri sau supe fierbinți. La temperatura camerei e bine. 
— Ce fel de ceai?
De care ai și-ți place: mere verzi sau uscate cu scorțișoară, flori de soc, tei, salvie, rozmarin, eucalipt, mușețel, etc. 
Adaugă miere după gust. Sau sirop de pin/muguri de brad. 

Laptele cald cu miere este foarte, foarte indicat.
  • Mănânci ceapă și usturoi proaspăt. Adică negătite, nu verzi = crude. Cu ocazia asta ții și vampirii departe. Bine și oamenii, dar hai să nu ne plângem prea mult. Nu, nu trebuie să mănânci ceapa goală ca pe un măr - cum fac eu -  fă o salată de ceapă cu ou de exemplu. Sau cu cartofi. Cum vrei tu. Ai rețete pe blogurile mele. Apasă aici. Usturoiul îl poți face cu roșii proaspete și-l pui pe pâine = bruschetta. Este delicioasă. 
  • Fă supă de ceapă sau/și de usturoi. Rețete aici
  • Pune usturoi iute/ boia de ardei iute pe unde apuci. Adică-n mâncare. Nu pe pat, în urechi și alte găuri. 
  • Mănâncă murături: varză, castraveți, gogoșari, pătlăgele, mere, pepeni, etc. etc.

Pasul numărul patru - Somnul este fundamental 
  • După ce ai făcut baie cu săruri, mâncat o supă sau/și o salată, te bagi în pat, îți pui cataplasme pe piept (te freci cu oțet, merge și spirtul sau alcoolul. Jur.), te învelești super bine și dormi dus pentru cel puțin 7 - 8 ore. 

Pasul numărul cinci - Mișcarea
  • Când ne simțim rău, vrem să stăm în pat tot timpul și să ne văicărim. Pretindem ca nevasta, mama să ne dea tot la nas. Asta este instinctul fiecăruia dintre noi. În afară de mine. Ha, ha, ha. Fără glumă acum. Chiar nu mă plâng că nu am timp. Plus că nici dac-aș vrea n-aș găsi un argat să-mi șteargă mucii și voma. 
Am observat că dacă te duci la alergat pentru 20 - 30 de minute, răceala și gripa plecă mai repede.
— De ce?
Pentru că inima bate mai repede, pulsul se accelerează (ha, ha, ha - asta dacă nu ești mort) și organismul se eliberează în grabă de microbi, viruși și boli la nimereală.

Boxul este iarăși foarte indicat, săritul corzii, înnotul, schiatul, și orice alt sport care cere mult efort. 20 - 30 minute pe zi. Mai mult dacă poți și vrei. Eu.. chiar nu sunt fan sporturi de niciun fel. Dar trebuie.

Asta fac eu și mă vindec în doi timpi și trei mișcări. Când este prea, prea, iau și câte un paracetamol/aspirină, dar asta nu este chiar natural. Dar când trebuie, trebuie.
Sănătatea este mai importantă decât orice. 

Ah, uitam: siropurile naturale (nu știu eu cât de naturale sunt alea cumpărate) de tuse seacă sau grasă, ajută extraordinar. Bine, asta dacă tușești. Eu nu prea. În afară de anul ăsta. Era să mă ia zbenghea.

Tu faci cum vrei.

Dar dacă tușești și simți că ai plămânii afectați, te duci imediat la doctor. Poți avea o bronșită sau ceva mai grav. Mai mult ca sigur că îți va prescrie antibiotice.
Nu cumva să nu le iei. Nu te încăpățâna să mănânci ceapă verde și să te uiți la plafon. Dacă aștepți/amâni prea mult, îți va lua mai mult timp să te vindeci.
Timpul este prețios. Când l-ai pierdut, e bun dus. Nu mai vine înapoi. La fel și sănătatea. Bine astea poate veni... zic prostii.

Multă sănătate!

Dacă te-am ajutat, orice act pozitiv este apreciat. Adică dă și tu un like, share, comment, etc. vreau să zic.
— Dai la toate măgăriile, nu?
Imagine de pe Pixabay
Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche