Invitație la o călătorie culinară: Zmeura de la Pildești

Ești gata pentru o aventură gustativă? 

Hai la zmeură, zmeură, zmeură avem! 

La Pildești, în Moldova României, undeva pe lângă Roman/Neamț, este zmeură în abundență, așteptând să fie savurată. Sezonul e în toi! 

M-am oprit din scrisul romanului „i, marionette” ca să dau Cezarului ce-i al Cezarului. Nu uit niciodată când cineva îmi face bine și zmeura, mie tare, tare bine îmi face și fizic, și psihic. Minunată, minunată este pentru trup, minte și suflet adică. Vezi mai încolo beneficiile. 

Zmeura, acest fruct minunat, este o adevărată delicatesă. Fie că preferi zmeura roșie tradițională sau te încântă zmeura galbenă cu gustul ei unic, la Pildești găsești ambele. 
În cazul în care ai o afinitate cu termenul „fițe” zic că zmeura galbenă e de fițe-fițe. 

zmeura galbena bunatati din pildesti

Am vorbit despre zmeură și în trecut (apasă aici dacă ești interesat), dar nu pot să mă abțin să nu o laud din nou. Este un simbol al muncii asidue și al dragostei pentru natură.

Agricultura, această muncă nobilă și grea, este apreciată și respectată aici. Înțelegem valoarea muncii pământului și a celor care se dedică cultivării plantelor. Este un act de iubire față de om, față de Mama Natură, față de albine, față de ecosistem și, în general, față de globul ăsta al nostru pe care trăim.

Sunt un mare fan al legumelor și fructelor, dar zmeura are un loc special în inima mea. Merele, perele, strugurii… toate sunt cunoscute, dar zmeura are un farmec aparte. Sunt irezistibil atrasă de ea.

În vremea lui Ceaușescu, zmeura era un vis, un lux. Amintirile din copilăria comunistă legate de căpșuni, fructe asemănătoare cu zmeura, mă fac să mă simt și mai legată de acest fruct minunat.

La Pildești și în multe alte locuri, există oameni dedicați care cultivă cu drag zmeura și o oferă spre vânzare. Zmeura este un fruct delicat, care nu rezistă mult timp după ce este cules. 
Să mănânci zmeură proaspătă este ca și cum ai savura natura în forma ei cea mai pură.

Sperând că nu ai fost afectat de Covid și simțurile tale olfactive și gustative sunt intacte, îți zic trebuie să încerci zmeura acestor oameni muncitori. 
Iar dacă ai fost afectat, îmi pare sincer rău, dar poate zmeura asta te va face să miroși și să simți din nou. Sper! 

De ești prin zona Romanului (Neamț), sună la numărul de telefon +40 787 624 472 și mergi la Pildești să cumperi câteva kilograme de zmeură. 
Te vei bucura de fiecare bobiță și faci o plimbărică printr-un sat super modern. 
Cred că-i la vreo 4 km de Dedeman, la Cordun.

M-am născut și am copilărit în Gherăești, la vreo 3 km față de Pildești. De-aș locui acolo când sezonul este în toi, oh, ce m-aș delecta cu aceste bunătăți. 
Proprietarii te așteaptă cu drag să descoperi și tu farmecul zmeurei de la Pildești! 

Când sora mea, Ana, trimitea un pachet de la Brașov, eu căutam borcanul cu dulceață de zmeură. Nimic altceva nu-mi trebuia. Nu prea le am cu dulciurile eu așa. Și în Epoca de aur, ce dulciuri se găseau la sate? 

Pentru că habar n-am avut ce beneficii are zmeura până acum, căci nu m-am gândit niciodată, eu o mănânc că-mi place la nebunie, îți las câteva dintre ele:
  • Luptă împotriva cancerului: Zmeura este unul dintre fructele cu cea mai mare concentrație de antioxidanți, care ajută organismul să lupte împotriva cancerului.
  • Menține sănătatea cardiovasculară: Conținutul ridicat de potasiu al zmeurei ajută la reglarea pulsului și a tensiunii arteriale.
  • Efecte benefice asupra fertilității: Vitamina C și magneziul din zmeură sporesc fertilitatea atât în cazul femeilor, cât și în cazul bărbaților.
  • Ajută la eliminarea kilogramelor în plus: Bogată în fibre dietetice și mangan, zmeura încetinește procesul de digestie și menține sațietatea pentru o perioadă îndelungată.
  • Are proprietăți antiinflamatoare: Zmeura previne degradarea membranei celulare, având proprietăți antiinflamatoare.
  • Fortifică sistemul imunitar: Zmeura este bogată în vitamina C, care întărește sistemul imunitar și previne infecțiile.
  • Este benefică pentru diabetici: Fructoza, cantitatea mare de fibre și indicele glicemic redus fac din zmeură gustarea ideală pentru pacienții diabetici.
În ceea ce privește ideile de rețete pentru trup și suflet cu zmeură, ai aici o serie:
Și câți nu mi-ai ciordit rețeta asta și nu mi-au dat absolut niciun credit – ca de obicei. 
Mai toate rețetele pe care le-am inventat au fost acaparate de alții și au tăcut ca porcii în păpușoi când le-au publicat-o pe paginile lor. 
Dar poate existau deja și n-am știut eu. Si asta-i posibil că nu am căutat să văd dacă altcineva le-a inventat și publicat deja. Cine are timp de-așa ceva? 
Poate eu mi-am făcut iluzii în mintea asta afantazică și apoi n-am monopolul pe imaginație culinară. 
Eu dau întotdeauna Cezarului ce-i al Cezarului. 
Oricare ar fi motivul sau motivele pentru care zmeura te atrage, eu recomand să arunci o privire pe pagina de Facebook Bunătăți din Pildești ca să faci rost de câtă zmeură vrei și-ți permiți să cumperi. 

zmeura roz bunatati din pildesti


Îți mulțumesc din suflet pentru vizită! A fost un privilegiu deosebit să te am alături și pe blogul acesta.
🕮
Dacă ești pasionat de lectură, te informez că operele mele – semnate cu Cristina G. din 2016 până în 2019 și cu Cristina Gherghel din 2022 – te așteaptă în fiecare colț al internetului, disponibile în format electronic și tipărit. 
Pentru a-ți ușura căutarea, îți ofer mai jos două linkuri directe către unele dintre platformele pe care operele mele diverse sunt disponibile:

💞

Începând cu 2024, interesul meu literar a luat o turnură radicală și singura mea preocupare de acum înainte, până la sfârșitul carierei mele de scriitoare, este să aduc în prim-plan narcisismul. 
În cazul în care nu ești familiarizat cu acest fenomen, te invit să apeși pe aceste linkuri pentru a afla mai multe: 
Dacă te afli într-o relație (familială, de iubire, afaceri, prietenie etc.) cu o persoană  cu care nu poți ajunge la un compromis, pentru că pare că vorbește o limbă diferită și cuvintele tale se lovesc de un zid, este posibil să ai de-a face cu o persoană cu personalitate narcisică sau cu trăsături narcisice. 

Toată viața mea am studiat comportamentul uman pentru a înțelege de ce unii oameni nu țin cont de nimeni și nimic în afară de ei înșiși. Abia în 2024 am realizat ce am studiat atât de îndeaproape. 
Am un canal de YouTube pe care intenționez să public cât mai multe materiale, după ce voi publica cărțile despre narcisism la care lucrez zi de zi începând din februarie.

🌟🌟🌟🌟🌟
Special pentru creatorii cu visuri mărețe: în cazul în care ai scris o carte ori o colecție de poezii pe care vrei să o publici gratuit, de acasă la orice oră, o poți face chiar în acest moment, apăsând pe linkurile de mai jos: 
Îți urez mult succes, sperând ca succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 🙌 
Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche