Ce să faci când ți-e frig în casă - 5 Idei practice și la îndemână - Cristina G.

În general femeile sunt mai friguroase decât bărbații.
Cel puțin așa se spune și așa se crede.
Eu... sunt femeie (miram-aș) și-mi tremură chiloții pe mine foarte des.
Da, sunt friguroasă peste măsură. Mă-nvelesc cu plapuma și-n august. Bine asta pentru că-n Anglia, în august e frig. Aici e frig tot timpul din cauza umezelii.

O precizare este necesară: dacă ești om bogat și ai 25 °C (grade Celsius) în casă, articolul ăsta nu este pentru tine.

 Ce fac eu când mi-e frig și nu-mi permit să țin căldura deschisă non-stop?

În primul rând mă-mbrac mai gros. Adică-mi iau 6 bluze peste tricou, maieu, elancă.
Nu o să-ți vină să crezi, însă mulți oameni tremură ca tembelii, dar nu și-ar pune o flanea în plus în ruptul capului.
Anglia este faimoasă pentru un astfel de comportament bizar.
Dacă nu ai fost niciodată, n-ai cum să crezi.
Aici tinerii mai ales umblă în tricou cu mânecă scurtă iarna. Jur.
Fetele umblă cu sandale, fără ciorapi, cu fuste/rochii ce le acoperă numai fundul (abia), și cu mini bluzițe (chiar transparente), fără giacă (palton, cojoc, etc.).

Am întrebat de ce, bre, ca să nu mor proastă.
Mi-au zis că nu ei sunt bizari, ci eu. Asta știam, nu era necesar să mi se repete.

Moda asta vestimentară ieșită din comun este direct perpendiculară cu moda de a vizita cel puțin 10 - 15 localuri într-o noapte.
Da, aici nu mergi la o discotecă, mergi la toate. Bine, la câte sunt în oraș. Pub-uri incluse. Și ca să-ți lași haina la garderobă te costă £3.
Tu îți dai seama de câți bani ai cheltui într-o seară?
Ăsta-i un motiv.
Altul este că se-mbată atât de mult încât uită de haine și ce rost are să-ți iei giaca pe tine când știi că vii fără ea acasă?
 Are logică, nu?
Jur că are. Obișnuiam să cred că-și duși cu sorcova, dar nu, trebuie să le apreciez istețimea și practicitatea.

Așadar, pune-ți, bre, un fes - căciulă, turban, etc. - dacă-ți îngheață creierul.

Dar hai să-ți dau metodele astea simple și la îndemână.
  • Deși nu sunt fan sport, fac exerciții fizice  pentru 5 - 10 minute. Săritul corzii, genuflexiuni, flotări, urcatul scărilor în viteză sunt unele dintre ele. 
  • Mănânc supe fierbinți care conțin ardei iuți/boia/paprika. Ardeiul iute pune circulația în mișcare și arde și caloriile. Dacă vrei rețete, apasă aici.
  • Beau băuturi fierbinți. Ceaiuri, vin, cafea slabă, ciocolată lichidă, capucino, etc. Câteodată și alcool cu piper boabe (încălzit). Ai mare grijă când inspiri dacă încălzești pălincă: îți taie respirația. Și nu cumva s-o fierbi că-și pierde toate calitățile alcoolice și-i păcat. Dar mai ales ai grijă la cantitate: nu mai mult de 50 de ml. Bine? 
— Ce fel de ceai?
De care ai: ghimbir, lămâie, mere cu scorțișoară, tei, mentă, etc. Dacă nu-ți place ceaiul, bea apă fierbinte. Eu așa fac când n-am chef de ceai... nu prea sunt fan. 
Dar uite aici o rețetă de ceai supercalifragilistica. 
  • Îmi țin picioarele în apă fierbinte cu sare sau/și bicarbonat pentru 5 - 10 min. Te rog să-ți pui ciorapi și să le acoperi bine după ce le scoți din apă. Dacă nu, în 10 min sunt sloi din nou. Trebuie să le menții temperatura.
  • Dar cea mai eficace metodă de încălzire a corpului din cap până-n picioare, este aceea de a-mi pune sticle cu apă fierbinte pe lângă mine. Asta dacă stau în pat (divan, fotoliu, etc.). Folosesc sticle de plastic de la apă (suc, bere, vin, etc.). Ai grijă să alegi sticle exclusiv de la băuturi gazoase. Asta pentru că au plasticul mai grosuț și dopul se înfiletează de mai multe ori. Apa o încălzesc su fierbătorul de ceai (aici), dar se poate și-ntr-o oală, ibric, etc. Ce ai și cum poți. Când pui apa, ai grijă să nu te opărești și mai ales strânge dopul bine. Dacă pui apă prea fierbinte, dopul se-nvârte-n gol și aia-i foarte periculos: se varsă și te arde grozav. Dac-ai ști de câte ori am pățit-o... Nu mai vreau. Și nici tu să nu vrei. Bine? Fii atent că-i pielea ta-n joc. Lasă să se răcească puțin până se înfiletează dopul bine.
Toate aceste metode sunt eficace dacă ești acoperit destul și-ți ții sângele în mișcare. 
Dacă te găsești în nămeți, departe de civilizație, nu te opri nicicum. Mergi înainte oricât de greu ar fi, sperând că știi că vei da peste o încăpere. 

 Tu ce faci ca să-ți menții temperatura corpului? 
În afară de sex, clar. 

Ah, uitam. Dacă ai mâinile sau picioarele înghețate, să nu te pună păcatul să le bagi în apă fierbinte. 
E-adevărat că se-ncălzesc, dar procesul este prea rapid și-or să te doară cumplit după.

Nu o să crezi, dar apa rece sau chiar zăpada te vor ajuta să le încălzești. Asta dacă vei merge într-o cameră cu temperaturi mai înalte decât unde ți-au înghețat mâinile. De regulă este afară, dar poate fi și-ntr-un congelator (industrial, de ex.). 
Știu asta de când eram copil în România... - 30  sau 40 °C erau pe-atunci iarna. Nămeți de zăpadă. 
Amintiri de vis.

***
— Studiezi Engleză și vrei să-ți îmbunătățești pronunția?
Citește (în Engleză , doar nu în Chineză!) cu voce tare pentru 10 minute pe zi.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.
Nu e nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie este un cont pe Amazon.com.

***
— Te-ai abonat la scrisoare? 
Cum adică, Nu?
Tu glumești!
Apasă aici, lasă-ți email-ul și primești Gratuit 10 Metode/Remedii/Tratamente Naturiste – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF.
Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.

Te rog să notezi că înscrierea va fi pe eumerit.blogspot.com. 

***

— Ți-am fost de folos?
    TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătură-te la fomidabila pagină de Facebook. O găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. Nu știu ce-i cu ea. :)

    Imagine de pe Pixabay
    Cristina Gherghel

    I am a writer. I am that. I am.

    Trimiteți un comentariu

    Mai nouă Mai veche