Epuizare Fizică și Psihică, Dureri de Cap? Mama Natură te Ajută

Nu știu tu, dar eu am perioade în care nu aș vrea să mă ridic din pat. Nu o zi, două, trei, dar cu săptămânile.

Îți sună cunoscută senzația?
Aș vrea să zici nu, dar știu cum funcționează lumea.

Motivele sunt multe:
  • prea multă muncă
  • privare de vitamina D = soare. Prea puțină mișcare în aer liber
  • stres și tensiune
  • dezamăgiri 
  • probleme de sănătate
  • alergii
  • menstruație abundentă 
  • exces de cafea
  • prea puțină apă
  • alimentație greșită, etc., etc., etc. 
Aș vrea și nu mă simt în stare să mă ridic, dar o fac că trebuie să muncesc.
Din cer nu-mi cade nimic. 
Nici ție, nu? 
Dacă-ți cade să-mi zici în ce zonă. Vreau și eu!!!!

Oamenii, în general, sunt atenți la sănătate, dar când viața te pune la încercare, uiți, sau ignori în mod intenționat sau nu, să ai grijă de tine.
Ești obosit și trist și vrei o soluție rapidă deci mănânci ciocolată, prăjituri, chipsuri, faci exces de cofeină și poate și de alcool.



Unii zic că munca la birou este mai grea decât munca la câmp. 
Din experiența personală (deosebit de lungă în ambele domenii), îți spun că munca la birou nu este mai grea, însă te obosește mult mai tare decât munca pământului. Nu există comparație, crede-mă.
Asta se întâmplă pentru că lucrezi la adăpost de soare.

După 10 ore de muncă pe zi în care ascult telefonate, analizez comportamente și întocmesc rapoarte, mă-ntorc acasă de parcă cineva m-ar fi bătut cu o bâtă de baseball.
Nici să mănânc nu-mi arde.

Țăranii și cei care construiesc străzi, case (în aer liber) își iau doza de vitamina D aproape zilnic pe când tu, care lucrezi la birou, poate razele soarelui nu te ating decât o dată pe lună. Și aia numai din greșeală.
Mergi la servici cu mașina (autobuzul, trenul, avionul?!), ești mereu îmbrăcat până peste cap și nu mănânci destule alimente care conțin vitamina D (precum ouăle, pește).

Bine, orice muncă într-o cameră închisă, precum făbricile, te obosește mult mai mult decât munca la câmp.

Da, țăranii sunt frânți în fiecare zi, dar nu se simte la fel ca munca cu elevi, de exemplu.
Ca țăran știi că ești la cheremul vremii, dar ca profesor, poți să mori de inimă rea din cauza comportamentului unor studenți care nu știu ce este respectul.


Vitamina D are un rol fundamental în dezvoltarea şi funcționarea cerebrală.
S-au făcut studii și s-a descoperit că administrarea de doze de vitamina D ameliorează depresia.

Sunt adepta tratamentelor alternative și cer des ajutorul mamei natură care este deosebit de generoasă cu noi.
Soarele este gratis. Lasă-te mângâiat de razele lui calde pentru 10-15 minute pe zi.
  • Nu te expune când soarele este cel mai mai puternic (între orele 11-16). 
  • Nu exagera, mai ales dacă ai multe alunițe. Stai la umbră. Razele soarelui nu trebuie să te atingă direct, și din reflex e bine. 
  • Poartă o pălărie ca să nu te bată soarele-n cap și să faci insolație. 

Ce fac eu să ies din stările de epuizare? 

Multe chestii, dar depinde de zi, depinde de câte și ce am de făcut.
De regulă nu am nici 5 minute libere. Orice secundă de trândăveală mă costă bani (pe care nu-i am). Iată de ce sunt atât de obosită zilnic.
Ironia situației mele este că dacă nu muncesc, pierd bani. Iar dacă muncesc, nu câștig acum, ci investesc pe viitor. Și cine cunoaște viitorul? Tot ce avem este ACUM.
Dar pentru că am nevoie de bani să trăiesc, nu-mi pot permite să pierd vremea cu lefăiala în relaxare.
Iar pentru că sunt obosită, aș vrea să dorm, dar mă simt presată și vinovată că nu muncesc.
E un cerc vicios.

Și sunt sigură că mulți din cei ce citesc acum se simt exact ca mine, din nefericire.
Viața e grea în zilele noastre.
Prea multe obligații și datorii.

Și iată ce fac eu să combat oboseala și starea de tristețe:
  • Încep ziua cu mestecarea a 5-6 cuișoare. Dacă nu-ți place să molfăi cuișoare, există tinctură de cuișoare care luptă împotriva multor afecțiuni. În plus, cuișoarele combat respirația urât mirositoare. 
  • Câteodată, amestec 1 linguriță de scorțișoară măcinată cu 1 lingură (sau linguriță) de miere și o mănânc (beau?) pe stomacul gol ori o pun într-o cană cu apă caldă. 
  • Dacă-ți place turmeric-ul (curcuma), amestecă 1/2 de linguriță de praf cu 1 vârf de cuțit de piper negru, pune niște apă caldă peste (150 ml), amestecă foarte bine și bea imediat. Mie nu-mi place gustul deloc. Mi se face rău de la curcuma (curcumina, etc.) așa că o pun în mâncăruri unde nu se simte atât de tare. 
  • Fac mișcare în aer liber. Dacă este soare, bine, dacă nu, ce e, nu contează. Merg cât de rapid pot pentru că nu-mi prea place alergatul sau alte sporturi. Ascult mesaje subliminale și de încurajare sau îmi planific ziua. 
  • Alteori dansez la lumina Lunii. Da. Dimineața devreme când oamenii nu s-au trezit încă (între 4 și 5). Merg într-o zonă retrasă ca să nu risc să fiu băgată-n cămașă de forță. Tu poți dansa în casă. Mie mi-e frică că se dărâmă că bat din picioare de numa-numa. 
  • Beau cam 2 litri de apă pe zi. 
  • Servesc numai 1 cafea dimineața dar numai după 1-2 ore de când m-am trezit. Câteodată beau 2 la câteva ore distanță, dar înainte de miezul zilei ca să evit insomniile. Cică sistemul ăsta este cel mai eficient. 
  • Mănânc foarte multe legume, salate și fructe proaspete. 
  • Deasemenea mănânc multe stafide, de regulă negre sau roșii. Dar sunt bune și alea albe. Dacă-ți place iaurtul alb, pune-le în el. Absolut delicioase! Stafidele conțin o mulțime de vitamine şi minerale (acid ascorbic, potasiu, fier şi fosfor). Optime pentru femei. Știi de stafidele în ciocolată, nu? Ce deliciu. 
Fotografii de pe Pixabay

  • Îți plac nucile și migdalele? Mănâncă 2 linguri pe zi. 2 linguri de migdale și nuci, nu 2 linguri de inox. Asta dacă nu cumva mănânci inox. Nu știu. Poate inoxul nu îngrașă, dar migdalele și nucile da, ai grijă să nu faci exces. Bine, renunță la cină dacă mănânci fructe uscate. 
Am scris o cărticică despre cum să te menții în formă, dacă ești interesat: „Vreau și Pot să Slăbesc Mâncând” se numește și se găsește online în ambele formate: electronic și de hârtie. Tastează „cărți de Cristina G.” în orice motor de căutare și-ți vor apărea o mulțime de rezultate. 
  • Și semințele de floarea soarelui, dovleac, in, susan sunt bune. Vezi să le mesteci bine sau să le macini, pisezi, râșnezi altfel nu se dizolvă în stomac. Nu crezi? Verifică. Mai ales semințele de in și susan. 
  • Beau ceai de mentă câte 3-4 căni pe zi. 

Zilele trecute am căutat pe net să văd câte produse există care combat stările astea de epuizare.
Există foarte multe, dar menționez pe cele care mi-au atras atenția în mod deosebit:
Personal aș folosi Emocalm dacă l-aș găsi în Anglia. Mă atrage mult de tot pentru că conține o combinație de plante super faimoase pentru calitățile lor calmante cum ar fi:
  • lavanda
  • roinița (Melissa officinalis) - Habar nu aveam că roinița e melissa! 
  • sunătoare  
  • valeriana
  • ulei esențial de portocal 


Informații prețioase luate pe pe Dacia Plant.

”Emocalm este un produs natural recomandat pentru funcționarea normala a sistemului nervos prin reducerea tensiunilor psihice, conferind o stare de liniște.
Contribuie la:
  • reducerea tensiunilor psihice;
  • armonizarea stării psiho-emoționale;
  • protejarea organismului împotriva stresului.
Indicații: stări de nervozitate, neliniște, iritabilitate, tensiune psihică, neurastenie, dureri de cap, migrene, afecțiuni cardiace pe fond nervos, diaree cauzată de stres, tensiune nervoasă, depresii, anxietate, tulburări emoționale, tulburări afective, atacuri de panică, nevroze, ticuri nervoase.”

Foarte, foarte interesant.
Și clienții au mărturii deosebit de utile.
Aruncă o privire pe site dacă tu sau cineva drag suferă de stări de neliniște și de tristețe.


Ai folosit așa ceva? 
Care sunt impresiile tale? 
Mama natură ne ajută da, dar orice terapie cu plante medicinale are nevoie de o perioadă de circa 3 luni să dea roade.
De multe ori durează mai puțin, dar de alte ori durează mult mai mult.
Nu putem să ne distrugem în 20 de ani și să pretindem să ne vindecăm în 2 zile.
Am întâlnit oameni care s-au supărat grozav pe plante pentru că nu s-au făcut bine din prima zi, săptămână sau lună.
Trebuie să fim rezonabili și obiectivi.
Dacă ceva nu funcționează după 4-5 luni, folosim altceva. Asta este valabil pentru orice.
Numai să nu ne jucăm cu viața.

Când simți că ceva este total în neregulă cu tine, prezintă-te la doctor căci eu nu sunt. 
Nimeni în mediul online nu-ți poate pune un diagnostic. 
Tot ce scriu din experiența mea este în bună credință.

Multă sănătate îți doresc.


***
Ești om cu suflet mare și vrei să mă sprijini? 
Vizitează și tu paginile mele și dă și tu like-uri, share-uri pe unde apuci.
Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică. Numai să fie pozitivă. 

Și dacă îți plac cărțile mele, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima?
Pe YouTube am diferite vlog-uri grozav de amuzante.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să fii ținut la curent cu toate surprizele ce pregătesc și alte inițiative interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

***

Ești interesat de cărți de rețete? 
Am publicat 14 pe care le găsești în ambele formate: electronic și de hârtie în mediul online.
Scrie „cărți de Cristina G.” (cu punct după G.) în orice motor de căutare (browser) și-ți vor apărea multe rezultate.

Uite titlurile:
  • Cele mai Populare Rețete ale Bunicii Învățate de la Mama: Mâncăruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători

Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche