Ce faci cand te doare maseaua rau

Vai de capul tău, dacă te doare măseaua. Știu cum e.
Prima mea sugestie este să mergi la stomatolog.
Însă, dacă citești aceste rânduri este pentru că nu vrei. Ori ți-e frică ori n-ai timp (sau bani).
Te înțeleg.
Eu nu m-aș duce la doctor niciodată. Mi-e frică de ei. Nu-mi place mirosul spitalelor, am fobia injecțiilor... Un coșmar. Sunt mai rău ca un copil. Dar când trebuie, trebuie.

Eu nu sunt doctor de niciun fel și ce scriu este din experiență și în bună credință. 

M-a durut măseaua de câteva ori puțin. Dar înainte să mă doară pe mine, am văzut colegele mele plângând din cauza durerii (de dinți sau de măsele).
În mintea mea am crezut că nu sunt rezistente la durere. „Ce copilași!”
Asta pentru că habar nu aveam ce-nseamnă adevărata durere de dinți.
Durerea aia care te face să te urci pe pereți, să te dai cu capul de ei, ori, în unele cazuri, să te arunci pe fereastră.
Nu cumva să te arunci pe fereastră decât dacă locuiești la parter. Dar și-atunci aș spune să eviți.
Nu ajută oricum.
Știu din experiență.

Nici fumul de țigară (cum zic unii) nu ajută decât în cazuri deosebit de rare. Durerea ar trebui să fie mică.

Ce ajută grozav este uleiul esențial sau tinctura de cuișoare.
O picătură dezinfectează și dezinflamează. Personal recomand să pui o picătură pe o bucată de pansament (mic) steril ca s-ar putea ca tinctura să fie prea tare (și să te arzi).
Tinctura (sau uleiul) de cuișoare (pe un pansament steril) poate fi introdusă și-n urechi ca să se dubleze efectul antiinflamator. 

Deasemenea sucul de usturoi aplicat ca mai sus ajută. Ai grijă că acesta arde sigur dacă-i aplicat direct. Sora mea a pățit-o. I s-a umflat fața atât de tare a ars.

La fel și uleiul de arbore de ceai (tea tree, melaleuca). 

Dacă ai o infecție, nicio o pastilă nu ajută împotriva durerii imediat. 
Antibioticele își fac efectul după multe ore. 
Dar nu lua antibiotice de capul tău. Trebuie să te duci la doctor să-i ceri părerea.

Eu m-am dus când am fost la un pas de nebunie.
M-am dus cu gândul să o scot dar nu s-a putut pentru că aveam abces.
Mi s-au prescris antibiotice.
Le-am luat imediat dar numai după circa 24 de ore (timp în care am luat 4 = 1 la 6 ore) durerea a început să cedeze.
În timpul acesta, eram atât de disperată că am încercat multe chestii:
  • mi-am pus mușețel în ureche învelit în pansament - nu cumva să pui florile așa în ureche că-ți poate rămâne una și se poate inflama,
  • am pus mușețel într-o batistă și mi l-am legat de gât, 
  • la fel am făcut cu lavandă, 
Dar nimic nu a ajutat deloc.
Până am luat apă rece în gură. Pentru câteva secunde durerea a cedat complet.
Când se încălzea, o scuipam și-mi umpleam gura cu apă rece. Din nou și din nou și din nou până când antibioticele și-au făcut efectul și inflamația a început să dispară - încet dar sigur.
Cred că am folosit în jur de 20 de litri de apă. Poate mai mult.

Numai apa rece m-a ajutat. Atât.
Însă, repet, asta am făcut așteptând ca antibioticele să-și facă efectul.
După ce abcesul mi-a trecut, m-am dus la dentist să-mi repare măseaua că nu am vrut să mai trec niciodată prin așa ceva. 

Ai grijă cu apa rece. Încearcă mai degrabă cu apă la temperatura camerei întâi. Să fii sigur că nu te doare și mai tare. Depinde de la om la om, situație la situație. 

Măseaua nu te doare degeaba. De regulă te doare pentru că ai făcut abces sau ai atins nervul pentru că ai o carie.
Acestea nu se rezolvă de la sine.
Da, poți să stai cu o carie și ani de zile, dar nu e bine că dintele sau măseaua va continua să se carieze și nu vei mai putea face nimic din ea. Va trebui să o scoți la un moment dat.
În plus, te va durea tot timpul. De câte ori vei bea apă rece (sau caldă), vei mânca înghețată, un fruct, gumă, etc.
Se poate întâmpla oricând, din orice motiv.
Foto credit: Pixabay

Trebuie neapărat să te duci la doctor din prima. 
Și dacă ești din Iași sau Săbăoani (județul Neamț), ai noroc că știu o doctoriță fenomenală.
Și e puțin spus.
Domnișoara Doctor Stomatolog Diana Zăpodeanu este singură doctoriță în care am încredere. Nu mi-aș da „gura” pe mâna nimănui... decât a dumneaei.

Dra. Diana lucrează în două cabinete stomatologice (şi tehnică dentară), în două localități complet diferite.
  • Una dintre locații se găseşti în Iaşi, în strada Nicolina 20, Bl. 947, parter. Tel: 0232 247710. 
  • A doua se găseşte în ambient țărănesc (ca să zic aşa) mai precis în Săbăoani (situat la circa 10 km de Roman), una dintre cele mai mari comune din jud. Neamț. Adresa este: Str. Orizontului 52, pe lângă primărie. Foarte uşor de găsit. Tel. 0233 746355. 
Ambele cabinete au un nume sugestiv: „ZÂMBEȘTE”.





***
Ai apreciat ce ai citit? 
Orice inițiativă pozitivă este apreciată, oricât de mică (share, like, comment). 
Sunt peste tot, da.
Mă mir că am timp să respir.

Stai, nu știi cum să mă cauți? 
Scrie în orice motor de căutare cărți de Cristina G.  (neapărat cu punct după G.). 
Nu-s încă printre scriitorii de top.


***
Dacă ești interesat de cărțile mele de bucate (dar nu numai) aici ai titlurile pe care le găsești pe Amazon, Google books și le poți căuta în orice motor de căutare. 
  • Cele mai Populare Retete ale Bunicii Invatate de la Mama: Mancaruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători
  • Trucuri Naturale de Frumusețe și Sănătate
  • Îmi Curg Mucii Deci Exist - Umor Negru
***
Să te înscrii la scrisoare ca să te ții la curent cu inițiative super interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche