Bio sau nu? Câte minerale conține sarea de Himalaya

Nu știu tu, dar eu am crescut la țară acum mulți ani.
Cultivam de toate. Legumele, verdețurile și fructele aveau „gust”... cum se zice. Dar se găseau numai în perioada lor. În restul anului mâncam ce se putea conserva în beci.
Da, nu aveam frigider în Epoca de Aur.
Și chiar de-am fi avut, câte legume am fi putut conserva în statul lor proaspăt pentru lung timp?
Vremuri apuse.
Despre asta și multe altele am scris în 14 Nuanțe de Roșu.

În ziua de azi, roșiile, ardeii, castraveții, ș.a.m.d. se găsesc în fiecare magazin (mare sau mic), în orice perioadă din an.
Dacă la Crăciun avem poftă de o salată din roșii și castraveți, o putem face.
Mai ținem oare cont de unde provin aceste legume?
Nu avem cum să ne îngrijim de toate.
Sincer, eu m-am lăsat de mult „de sportul ăsta”.
Mănânc ce-mi tună, când îmi tună, dacă-mi permit.
Uneori verific proveniența și dacă ouăle sau roșiile vin din China, nu le cumpăr.
Glumești?! 
Cât le-a trebuit să ajungă la noi? 
Cum erau când au fost ambalate? 
Noi nu avem găini și agricultură? 
Absurd.
Evident că mă refer la produse în general.
Nu am o problemă cu hainele fabricate în China. Crezi sau nu, majoritatea brandurilor mari și mici, au filiale în China.
Nu știai? 
Verifică blugii de firmă. Ia vezi ce scrie pe etichetă. Made in?! 

Nu mă pricep la afaceri ca să fiu sinceră așa că nu dezvolt mai departe acest subiect.

Însă mă pricep la scris și la mâncare.
De circa 15 ani folosesc sare de Himalaya în rețetele mele.
De ce?
Cică ar conține nu mai puțin de 84 de minerale benefice organismului.
Uite o listă aici (am adunat-o de pe mai multe pagini în engleză că-n română n-am găsit nimic):
  • calciu, 
  • clor, 
  • fier, 
  • magneziu, 
  • fosfor, 
  • potasiu, 
  • sodiu, 
  • bor, 
  • crom, 
  • cupru, 
  • fluorură, 
  • iod, 
  • mangan, 
  • molibden, 
  • seleniu, 
  • zinc. 
  • aluminiu, 
  • carbon, 
  • platină, 
  • seleniu, 
  • sulf, 
  • titan, etc.

Acum, dacă observi cu atenție lista, te gândești că unele minerale ar fi nocive pentru organism.
Și probabil că sunt dacă le asimilăm în cantități mari.
Dar orice exces face rău organismului.
Câtă sare putem mânca pe zi ca să ne facă rău? 

Oricum ar fi, nu zic că folosesc această sare pentru că am notat cine știe ce mare influență asupra sănătății mele.
O folosesc pentru că-mi place culoarea și vreau să cred că mă ajută.
Nu știu dacă e bio sau 100% fără chimicale, cum se zice.
Pentru mine este un moft.
Când gătesc, deseori mă trezesc uitându-mă pierdută la aceste cristale (că numai cristale mari folosesc). Mă fascinează aspectul lor atât de... vesel... pozitiv.

Bineînțeles că mulți s-au găsit să publice articole care defăimează sau anulă (eventualele) beneficii ale acestei sări pentru organism. Nu se putea altfel.
Orice produs, lucru, creatură, etc., are fani și dușmani.
Nu sunt doctor și nu lucrez în laboratoare. Habar nu am dacă face bine sau nu.
Eu o folosesc în loc de sare „normală”. Nu o mănânc cu pumnul.

Dacă mă urmărești pe celelalte bloguri, în special pe https://retetedecristinag.blogspot.com, ai observat cât de des menționez semințele de coriandru pe care le ador.
Folosesc boabele acestea aproape în orice rețetă.
Sunt îndrăgostită lulea de gustul lor delicat.
Dar nu mi-au plăcut din prima, chiar deloc. Mai ales că întâi am mâncat frunzele care au gustul exact ca mirosul pe care-l emană o insectă urâtă pe care am întâlnit-o în Italia (cimice).
Dar boabele au un gust complet diferit, iar dacă le prăjești, sunt absolut divine.
Nu fugi de ele pentru că nu-ți place planta proaspătă (care seamănă cu pătrunjelul aproape 100%).
În mâncăruri cu orez și cartofi mai ales se potrivesc ca o mănușă, cum am scris în aceste 2 cărți de bucate pe care le găsești peste tot (online) în ambele formate (electronic și de hârtie):
Boabele de coriandru sunt bune pentru:
  • digestie,
  • întărirea sistemului imunitar, 
  • luptă împotriva bolilor de inimă,
  • scad glicemia, și multe altele. 
Așa că m-am bucurat enorm când am găsit sare bio de Himalaya cu boabe de coriandru în ea la un preț foarte rezonabil.
Sare de Himalaya bio cu boabe de coriandru
Fotografie de pe Adenium
Dacă ești fan produse bio, sare de Himalaya, boabe de coriandru (in și altele), te invit să arunci o privire pe acest magazin bio românesc pentru că merită.
Vei găsi o gamă variată de produse bio (eco, organice?) de larg consum.
Grisine ecologice facute in Romania

Întotdeauna mi-am dorit o lampă din sare de Himalaya. Anul trecut, la Crăciun, am făcut vreo 6 cadou câtorva membri ai familiei mele.
Eu încă nu am... locuiesc în Anglia și dacă mă mut, e grea de plimbat.
Dar o să-mi cumpăr una uriașă când o să am o casă... a mea.

***
Ai apreciat ce ai citit? 
Orice inițiativă pozitivă este apreciată, oricât de mică (share, like, comment). 
Sunt peste tot, da.
Mă mir că am timp să respir.

Stai, nu știi cum să mă cauți? 
Scrie în orice motor de căutare „cărți de Cristina G.”  (neapărat cu punct după G.). 
Nu-s încă printre scriitorii de top.


***
Dacă ești interesat de cărțile mele de bucate (dar nu numai) aici ai titlurile pe care le găsești pe Amazon, Google books și le poți căuta în orice motor de căutare. 
  • Cele mai Populare Retete ale Bunicii Invatate de la Mama: Mancaruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători
  • Trucuri Naturale de Frumusețe și Sănătate
  • Îmi Curg Mucii Deci Exist - Umor Negru
***
Să te înscrii la scrisoare ca să te ții la curent cu inițiative super interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche