Sunete de iarna care linistesc si ne fac sa visam

Am iubit zăpada de când am văzut-o prima dată.
Parcă acum o aud pe mama când ne trezea șoptindu-ne în ureche să ne uităm pe geam.
Sebi și eu, copii fiind, săream ca arși, și înainte ca mama să aibă timp să ne oprească, o zbugheam afară desculți.
Îmi amintesc cum adormeam privind fascinată dansul flăcărilor din sobă pe pereți.
Cântecul meu de leagăn era trosnetul lor... și ce mult l-am iubit. Ce mult!

Am scris despre asta în 14 Nuanțe de Roșu - cartea mea de memorii comuniste care încă nu a fost publicată.

Când am plecat din țară, asta mi-a lipsit cel mai mult - în afară de familie.
Acum, când dorul de acele vremuri mă doboară, intru pe YouTube și urmăresc video-uri cu lemne care ard în case de munte sau în localități în care ninge.
Acum, ca și atunci, adorm ascultând pocniturile lemnelor în șeminee sau în sobe.
Mă face să mă-ntorc în timp și să sper că voi trăi acele sentimente și în viitor.

Dacă ai probleme cu dormitul, dar nu suferi de aphantasia, imaginează-ți că ești într-o casă așa unde ninge grozav și nu ai nicio problemă. 

Update ianuarie 2023 
Din păcate, videoul pe care-l publicasem aici a fost șters de pe YouTube. 
L-am înlocuit cu sunete de ploaie care au același impact asupra sufletelor sensibile, adică liniștesc. 

Eu ador ploaia. 




Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche